کارتن لمینتی چیست؟

45tv45yh46 300x131 کارتن لمینتی چیست؟

به نقل از تبریز نگین: لمینت کردن کارتن روندی است که در آن یک یا چند لایه پوشش با استفاده از عوامل مختلف بر روی سطح کارتن قرار میگیرند. مراحل لمینت کردن به این نحو است که یک لایه چسبنده را بر روی لایه از کارتن که جذب کمتری دارد قرار داده میشود.

حال تفاوت تولید کارتن فلکسو با کارتن لمینت چیست ؟

اندازه کارتن های فلکسو ابتدا با توجه به کالایی که قرار است درآن استفاده شود، مشخص شود. بعد از تولید کارتن با این روش، دستگاه چاپ فلکسو طرح مورد نظر را بر روی آن چاپ میکند که البته دقت این چاپ بالا نیست و همانطور که در بالا اشاره کردیم کمی پخش جوهر اتفاق می افتد.

در تولید کارتن های فلکسو، اگر شکل کارتن ساده باشد و از اشکال متدوالی تشکیل شده باشد، دستگاه خط و چاک آن را تولید میکند. اما اگر کارتن ها دارای شکل خاصی بوده و متداول نباشند، برای تولید آنها باید قالب های تخت تهیه شود.

بیشتر بخوانید:  گریس نسوز و معمولی چه تفاوتی با هم دارند؟

اما در کارتن های لمینتی این روند به شکل دیگری است.

در کارتن های لمینتی ابتدا طرح مورد نظر توسط دستگاه چاپ افست بر روی بر روی مقوا چاپ می شود.(( دقت کنید این طرح بر روی مقوا چاپ میشود نه خود کارتن

tb6th6y 300x201 کارتن لمینتی چیست؟

سپس مقوایی که چاپ شده است را توسط چسب سیلیکات بر روی کارتن می چسبانند که هم زمان بعد از آن فرایند کارتن سازی را شروع می کنند. که لمنیت در واقع نام همان تکنیک چسباندن مقوا چاپ شده بر روی کارتن است که به کارتن لمینتی معروف شده است.

کارتن های فلکسو یا ساده هم کیفیت چاپ پایین تری دارند و هم استحکام آن ها نسبت به کارتن های لمینتی کمتر است.

بیشتر بخوانید:  بررسی پارامتر های ضروری هنگام خرید فن کویل سقفی

سفارش کارتن هارد باکس

هارد باکس ها همیشه هم نشین محصولات لوکس و خاص هستند. محصولاتی که خاص بودنشان به وسیله هارد باکس ها تکمیل می شود.

اگر محصولات لوکسی مانند جواهرات عرضه میکنید، پیشنهاد می دهیم این پاراگراف را بخوانید و بیشتر با هارد باکس ها آشنا بشوید.

هارد باکس ها از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یک قسمت نمای بیرونی که تمام ویژگی های ظاهری در آن است و یک قسمت بخش استحکام و مقاومت هارد باکس ها. که این بخش مستحکم هارد باکس ها از چند لایه مقوا با ضخامت های متفاوت تشکیل شده است. که بسته به نوع این ضخامت ها، استحکام هارد باکس نیز تغییر پیدا میکند.

بیشتر بخوانید:  بررسی جنس کمد های دیواری و قیمتشان

هارد باکس ها بیشتر برای وسایل زینتی مانند جواهرات و یا هر وسیله ای که به صورت لوکس عرضه میشود، ساخته و مورد بهره گیری قرار داده می شود.

terbvhr6vhr 300x300 کارتن لمینتی چیست؟

هارد باکس ها وسیله بسیار خوبی برا ثبت طولانی مدت برند بر روی ذهن ها است. چرا که تجربه نشان داده است زیبایی و استقامت این جعبه ها به نحوی است که بعد از استفاده کالای داخل آن، جعبه هارد باکس هم چنان مورد استفاده قرار میگیرد.

پس اگر لوگو و پالت رنگی شما با روش درستی بر روی هارد باکس قرار گرفته باشد، به خوبی شناخت برند تجاری برایتان ایجاد میکند.

مطلب پیشنهادی

بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

انتخاب بهترین نژاد سگ برای هر فردی به میزان متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله …