بیوگرافی مینو شریفی

بیوگرافی مینو شریفی

مینو شریفی در 30 آذر 1366 در شهر سنندج کردستان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران است. مینو شریفی در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت می کند. مینو شریفی برای بازی در فیلم کوتاه «آیانه پهیر پرده» برنده جایزه بهترین هنرمند زن جشنواره منطقه ای سینما شد. وی همچنین نامزد بهترین هنرمند مرد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال 1394 شد. از جمله نقش‌های معروف مینو شریفی می‌توان به بازی او در فیلم «ترهم گردو» و «کسوف» در نقش‌های مریم و مریم اشاره کرد. آتیه.

1 40 بیوگرافی مینو شریفی

اول کار مینو شریفی

در سال 2014، مینو شریفی پس از گذراندن زمان خود به عنوان فیلمساز انجمن فیلم جوانان، با بازی در فیلم کوتاه آینه های رنگ پریده به کارگردانی سالم سالواتی، وارد عرصه بازیگری شد. مردم و کارگردان با حضور در این ویدیوی 16 دقیقه ای متوجه او شدند. مینو شریفی تقریباً 3 سال پس از تجربه اولین کارش با حضور در فیلم کوتاه دم صبح به شهرت فراوانی دست یافت.او در ساخت این فیلم کوتاه نقش دختری به نام شیلان را بازی کرد و برنده جایزه نقره ای بهترین هنرمند زن از جشنواره فیلم دوهوک عراق شد.اولین کار مینو شرفی در سینما بازی در فیلم درخت گردو بود. این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی محصول سال ۱۳۹۷ است. مینو شریفی در فیلم «درخت گردو» نقش مریم را بازی کرد و با هنرمندان سرشناس ایرانی همچون مهران مدیری، مینا ساداتی و پیمان معادی همکاری داشت. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. یکی دیگر از نقش های مهم مینو شریفی در عرصه بازیگری در سریال کسوف است. او در این سریال نقش دختری به نام عطیه را به عنوان یک عاشق بازی می کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فتحعلی اویسی

2 14 بیوگرافی مینو شریفی 3 14 بیوگرافی مینو شریفی

ازدواج مینوشریفی

این هنرمند هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است.

گفتگو با مینو شریفی

مینو شریفی هنرمند سینما و تلویزیون ایران در تصویر محمدحسین مهدویان بازی می کند. علاوه بر این در ساخت فیلم ترهم گردو با آقای مهران مدیری همکاری داشت. با توجه به علاقه پررنگ مینو شریفی به عرصه رادیو و تلویزیون ایران، مصاحبه ای با این هنرمند زیبا انجام شد.بخشی از گفت و گوی مینو شریفی را در ادامه می خوانید:

آقای مهدویان پس از تماشای کارهای قبلی ام در تئاتر از من خواست در فیلم درخت گردو بازی کنم.او می خواست یک بازیگر کرد پیدا کند تا نقش مریم را به خوبی بازی کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی محسن تنابنده

وقتی آقای مهدویان از من خواست در فیلم درخت گردو بازی کنم، برای بازی در نقش مریم آمادگی زیادی داشتم. فکر می کنم تجربه بازی در فیلم «درخت گردو» یکی از نقش های بزرگی بود که از آقای آقا گرفتم. مهران مدیری و پیمان معادی. در این میان مهارت های هنری خود را به چالش کشیدم و از تجربه آقای دکتر استفاده کردم. مدل. . من هم فکر می کنم آقای پیمان معادی هنرمند باهوش و با تجربه ای هستند. من کرد هستم و متولد سنندج هستم. تاثیر جنگ بر ادبیات، فرهنگ، زمان و اقتصاد کردستان را احساس می کنم.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …