مواردی که باید درباره شوینده ماشین ظرفشویی بدانیم!

aa5d8fd6 d01a 4362 8d93 78fe191fcc75 مواردی که باید درباره شوینده ماشین ظرفشویی بدانیم!

کدام شوینده ها برای ماشین ظرفشویی بهتر هستند؟

شوینده های ماشین ظرفشویی متفاوتند. پودر، ژل و قرص ماشین ظرفشویی از انواع شوینده های ماشین ظرفشویی است. هرکدام از این شوینده های ماشین ظرفشویی قدرت پاک کنندگی، چربی زدایی؛ جلادهندگی متفاوتی دارند و قیمت هرکدام نیز متفاوت است.اغلب پودر از مابقی شوینده های ماشین ظرفشویی ارزان تر است. پودر در مقایسه با دیگر شوینده ها قدرت چربی زدایی و پاک کنندگی کمتری نیز دارد. پودر قدر جلادهندگی ظروف را ندارد و می بایست در صورت لزوم از جلادهنده به طور جداگانه استفاده شود. ژل ماشین ظرفشویی نی قیمتی بالاتر از پودر و کمتر از قرص ماشین ظرفشویی دارد. ژل نیز قدرت چربی زدایی و پاک کنندگی بالاتر از پودر و کمتر از قرص دارد. در صورت نیاز به جلادهندگی ظروف می بایست در کنار ژل ماشین ظرفشویی از ماده جلادهنده مناسب نیز استفاده شود. قرص ماشین ظرفشویی را می توان یکی از بهترین شوینده های ماشین ظرفشویی در نظر گرفت.اما دانستنی های قرص ماشین ظرفشویی درمقایسه با ژل و پودر، قدرت پاک کنندگی و چربی زدایی بالاترقرص در مقایسه با پودر و ژل است. اغلب قرص های ماشین ظرفشویی در خود ماده جلادهنده جهت درخشندگی ظروف را نیز دارند و از این طریق نیاز به ماده جلادهنده به طور جداگانه نیست.یکی از مزایای قرص در مقایسه با پودر و ژل قابلیت رسوب زدایی بالای قرص در مقایسه با دیگر شویندهای ماشین ظرفشویی است. حذف رسوبات از ماشین ظرفشویی توسط قرص سبب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می شود. قرص ماشین ظرفشویی با توجه به مزایای خود در مقایسه با شوینده های ماشین ظرفشویی قیمت بالاتری نیز دارد و با توجه به انواع برندها و مدل های مختلف می توان شوینده مورد نظر را خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:  نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد

چگونگی استفاده از انواع شوینده ها

جهت استفاده از انواع شوینده های ماشین ظرفشویی لازم است تا آنها را داخل محفظه ماشین ظرفشویی قرار داد. اگر از پودر ماشین ظرفشویی استفاده شود لازم است تا پودر به میزان مناسبی قرار داده شود، اگر پودر کمتر داخل محفظه قرار گیرد شستشو مناسب انجام نمی گیرد و اگر پودر بیشتر داخل محفظه قرار گیرد در انتها ظروف لیز و نامناسبی خواهیم داشت. اگر از ژا در ماشین ظرفشویی استفاده شود بهتر است حجم ظروف مورد شستشو کم باشد و ظروف چربی و آلودگی کمتری داشته باشند تا شستشوی ظروف توسط ژل ماشین ظرفشویی به طور مناسبی صورت گیرد. اگر از قرص ماشین ظرفشویی استفاده شود، لازم است تا قرص را در محفظه مناسب ماشین ظرفشویی قرار دهیم و عملیات شستشو را انجام دهیم. قرار دادن بیش از یک قرص در ماشین ظرفشویی شستشوی بهتری پدید نمی آورد، تنها ماشین ظرفشویی را پر از کف کرده و در انتهای شستشوی ظروفی لیز و چرب را به ما تحویل خواهد داد. بهتر است در استفاده از هرکدام از شوینده های ماشین ظرفشویی جانب احتیاط رعایت گردد و مقدار مناسبی از هر کدام مورد استفاده قرار گیرد. اگر از قرص ماشین ظرفشویی استفاده شود نیازی به جدا کردن پلاستیک اطراف قرص ماشین ظرفشویی نیست، زیرا این پلاستیک قابلیت انحلال بالایی در آب دارد و به سرعت در آب حل می شود. اگر محفظه ماشین ظرفشویی که قرار است قرص ماشین ظرفشویی در آن قرار گیرد به هر دلیلی باز نشود، می توان قرص را در کف ماشین ظرفشویی قرار داده و عملیات شستشو را انجام داد. قرص ماشین ظرفشویی به دلیل انحلال بالای خود سریعاً در آب حل شده و عملیات شستشو آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

b61bbd9a 2fbe 43d9 8943 b38a8205b1e8 مواردی که باید درباره شوینده ماشین ظرفشویی بدانیم!

مناسب ترین نوع شوینده برای ماشین ظرفشویی

از میان شوینده های ماشین ظرفشویی اگرچه قرص ماشین ظرفشویی در مقایسه با پودر و ژل قدرت پاک کنندگی و چربی زدایی بیشتری دارد، اما استفاده از قرص در هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی توصیه نمی گردد. برای مثال اگر ظروف مورد شستشو حساس و کریستالی باشند بهتر است از ژل ماشین ظرفشویی استفاده شود و یا قرص ماشین ظرفشویی استفاده شود که قدرت شستشوی کمتری داشته و سبب ایجاد خط و خش بر روی ظروف نمی گردد. لذا اگر خانواده کم جمعیت است که ظروف آلوده کمی به طور روزانه ایجاد می کنند و ظروف ایجاد شده چندان چرب نیستند بهتر است از ژل ماشین ظرفشویی به جای قرص استفاده کرد زیرا ژل مقرون به صرفه تر است و قیمت پایین تری در مقایسه با قرص ماشین ظرفشویی دارد.

بیشتر بخوانید:  بررسی جنس کمد های دیواری و قیمتشان

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

گریس نسوز و معمولی چه تفاوتی با هم دارند؟

گریس نسوز و گریس معمولی در اصل در کارایی در دمای بالا با هم تفاوت …