هاشور ابرو بهتر است یا کاشت ابرو؟

4tg5y6y65t4t5t5t5 هاشور ابرو بهتر است یا کاشت ابرو؟

ریزش ابرو امروزه به یکی از رایج‌ترین مشکلات زنان و مردان در سراسر جهان تبدیل شده و بیش از همه زنان را تحت تاثیر خود قرار داده است. از رایج‌ترین دلایل ریزش ابرو می‌توان به تغذیه نامناسب، استفاده از شوینده‌ها و لوازم آرایش غیربهداشتی، بالا رفتن سن، بیماری و مصرف دارو اشاره کرد و همین موضوع افراد را مجاب به کاشت ابرو می‌کند.

یکی از بهترین روش‌های درمان ریزش ابرو و کم‌پشتی آن کاشت ابرو است که به داشتن ابروهایی خوش فرم و زیبا کمک بزرگی می‌کند.
اما کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود و چه مراحلی دارد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است در ادامه این بلاگ با ما همراه باشید.

کاشت ابروی طبیعی چیست؟

بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند که هاشور یا تتو بهترین راه برای فرم دهی ابروها است در حالی که اینگونه نیست و کاشت ابرو طبیعی بهترین و رایج‌ترین روش‌های درمان کم‌پشتی و ریزش ابرو است. تاتو و هاشور به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند یا پاک می‌شوند اما این روش‌های جدید به دلیل مزایای بسیاری که دارند توانسته‌اند جای روش‌های قدیمی را پر کنند.
بیشتر متقاضیان کاشت ابروی طبیعی خانم‌ها هستند زیرا نسبت به آقایان توجه بیشتری به ظاهر خود می‌کنند و اکنون بسیاری از کلینیک‌های زیبایی در حال ارائه خدمات کاشت ابرو هستند. ظرافت بالای ابروها باعث می‌شود تا کاشت ابرو با دقت بیشتری انجام شود.

مراحل کاشت ابرو

روش‌های کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و فقط در موارد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند. در فرآیند کاشت ابرو علاوه بر تار مو سایر فاکتورهای مربوط به رشد ابرو را همراه با مو منتقل می‌کنند تا ابروها شروع به رشد مجدد کنند. به همین دلیل می‌توانید نتایج دائمی حاصل از کاشت ابرو را در همان روزهای اولیه ببینید.

بیشتر بخوانید:  دانلود و ساخت پروژه معرفی محصولات در پریمیر و افترافکت – پروژه مذهبی افتر افکت

457yghb57niu5h6hu8oik978 هاشور ابرو بهتر است یا کاشت ابرو؟

در مرحله اول کاشت ابرو پزشک از یک بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند و ناحیه مورد نظر را بی‌حس می‌کند تا در حین کاشت هیچ درد و سوزشی احساس نکنید. سپس فولیکول‌های مورد نظر را با دستگاه یا به صورت دستی برداشت می‌کند و در مرحله نهایی فولیکول‌ها را با رعایت تمام نکات بهداشتی در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهد. این فرآیند اگر به صورت دقیق و به درستی انجام نشود قطعا نتیجه مطلوبی ندارد.

مدت زمان کاشت ابرو و انجام تمام مراحل کاشت ابرو به توانمندی پزشک یا متخصص، روش کاشت، تعداد و حجم موهای کاشته شده در ابرو و مراحل بازیابی و دوران نقاهت بستگی دارد.

مراقبت های کاشت ابرو

تمام خدمات و عمل‌های زیبایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب دارای نکات مراقبتی هستند که باید به آن توجه داشته باشید:

  • مناطقی از ابرو که کاشت انجام شده مستعد آلودگی است به همین دلیل باید تا دو هفته بعد از کاشت ابرو حداقل روزی دوبار ناحیه مورد نظر را بشوئید.
  • بعد از هربار شستشو از پمادهای مخصوص و آنتی باکتریال استفاده کنید.
  • تا دو هفته بعد از کاشت ابرو از عینک آفتابی استفاده کنید تا از برخورد نور مستقیم خورشید به ابروهای کاشته شده جلوگیری کند.
  • تا 24 ساعت اول بعد از کاشت ابرو از لمس کردن ناحیه کاشته شده خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از کاشت ابرو از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید.
  • حداقل تا دو ماه بعد از کاشت ابرو از رنگ کردن ابروها و اصلاح آن‌ها جلوگیری کنید.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی دوری کنید تا دوره نقاهت کامل طی شود.
  • در زمان رشد ابروها می‌توانید از روش‌های تقویتی چون پی‌آرپی استفاده کنید.
  • از مصرف خودسرانه دارو و پمادهای مختلف بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.
  • سه تا چهار ماه بعد از کاشت، ابروها شروع به رشد می‌کنند بهتر است در این دوران، اصول فرم‌دهی و حالت دهی ابروها را یاد بگیرید.
  • از خوابیدن روی صورت خودداری کنید، تا زمان فرم‌دهی و حالت گرفتن ابروها نباید روی صورت بخوابید.
  • تغذیه نقش بزرگی در تقویت ابروها دارد بهتر است برای رشد بیشتر و بهتر ابروها یک برنامه غذایی کامل و جامع برای خود در نظر بگیرید.
بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

هاشور ابرو چیست؟

یکی از معروف‌ترین روش‌های قرینه‌سازی و مرتب‌سازی ابروها، هاشور ابرو است که در بین خانم‌ها طرفدار زیادی دارد، هزینه انجام این روش بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌های زیبایی است. به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از آن برای درمان کم‌پشتی ابروها و ریزش آن‌ها استفاده کنند.
هاشور ابرو به دو روش میکروپگمنتیشن و میکروبلیدینگ انجام می‌شود.
در میکروپگمنتیشن از دستگاه‌های برقی استفاده می‌کنند که در آن پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌ها از طریق سوزن وارد لایه‌های زیرین پوست می‌شود. تارهای مویی که روی ابروها به وسیله سوزن کشیده می‌شود اگر دقیق و ظریف باشد ظاهر بسیار زیبا و طبیعی ایجاد می‌کند.

4tg5y6y65t4t5t5t5 هاشور ابرو بهتر است یا کاشت ابرو؟

اما در میکروبلیدینگ از هیچ دستگاهی استفاده نمی‌شود و تنها به وسیله یک قلم‌ بلید، رنگدانه‌ها را از طریق کشیدن ابرو و ایجاد خراش روی پوست وارد لایه‌های زیرین می‌کنند. میزان ماندگاری رنگ در این روش در مقایسه با میکروپگمنتیشن بسیار کمتر است و نهایت یک سال روی پوست باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

مراقبت ‌های هاشور ابرو

  • به مدت 3 تا 7 روز از شستشوی صورت خود بپرهیزید.
  • روزی یک الی دو بار با استفاده از گوش پاک‌کن پماد مخصوص روی ابروهای خود بمالید تا از خشک شدن و پوسته شدن آن جلوگیری کند.
  • تا بهبودی کامل زخم‌های ایجاد شده را در معرض تماس مستقیم با نور خورشید قرار ندهید.
  • تا زمان بهبودی کامل از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید.
  • تا سه روز بعد از هاشور ابرو از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید.
  • هرگز ابروهای خود را با آب داغ نشوئید و برای شستشو از آب ولرم استفاده کنید.

عوارض هاشور ابرو

بعد از جلسه اول هاشور ابرو باید سه یا چهار ماه بعد از هاشور برای ترمیم اقدام کنید. در صورتی که ترمیم ابرو به موقع انجام شود، دوام و ماندگاری آن بالا خواهد رفت و برای دو سال روی پوست باقی می‌ماند.
برخی افراد به مواد استفاده شده در هاشور ابرو حساسیت دارند و دچار آلرژی می‌شوند، در صورت بروز هرگونه آلرژی باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. پزشک با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضدعفونی کننده از شدت حساسیت می‌کاهد.

جمع بندی

کلینیک کاشت ابرو مکانی مناسب برای کاشت ابرو و عمل‌های زیبایی است. در کلینیک برای کاشت ابرو گرافت‌های مو را از سر برداشت می‌کنند و به ناحیه مورد نظر منتقل خواهند کرد، این عمل زیرمجموعه کاشت مو است و از همان تکنیک‌ها برای انتقال فولیکول مو استفاده می‌کند. انتقال فولیکول‌های مو به ابرو باعث می‌شود که تارهای کاشته شده تا پایان عمر رشد کنند و کاملا طبیعی به نظر برسند.

مطلب پیشنهادی

گریس نسوز و معمولی چه تفاوتی با هم دارند؟

گریس نسوز و گریس معمولی در اصل در کارایی در دمای بالا با هم تفاوت …