روانشناسی طراحی و رنگ ها در کارت ویزیت

4porfij3t89y45y8v45jit 300x229 روانشناسی طراحی و رنگ ها در کارت ویزیت

علیرغم پیشرفت‌ها در بازاریابی دیجیتال، کارت‌های ویزیت باکیفیت هنوز هم در ایجاد یک برداشت عالی از برند موثر هستند. اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، باید فراتر از اطلاعات تماس کارت ویزیت خود، بلکه به روانشناسی طراحی آن نگاه کنید. در اینجا برخی از جزئیات ضروری وجود دارد که می‌تواند بر قدرت کارت ویزیت شما تأثیر زیادی بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید.

روانشناسی کارت ویزیت

در هنگام طراحی کارت ویزیت علاوه بر موارد معمول در طراحی باید به بخش روانشناسی کارت ویزیت نیز دقت کرد، در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را که مرتبت به روانشناسی کارت ویزیت است را مشاهده کنید.

·       قدرت ظرافت

اگر می‌خواهید تصوری از کیفیت و حرفه‌ای بودن ایجاد کنید، به فضای نگاتیو یا سفید در طراحی خود توجه زیادی داشته باشید. فضای خالی هیچ ارتباطی با ایجاد یک تصور منفی ندارد  اما اگر طرح خود را بیش از حد پر کنید این اتفاق می‌افتد. در عوض، تمرکز شما باید روی فضای نگاتیو میکرو باشد که در آن فاصله بین عناصر مختلف اطلاعات مهم را برجسته می‌کند و فضای سفید ماکرو جایی که نحوه قرارگیری عناصر در طرح کلی تمیز، مینیمال و شیک به نظر می‌رسد.

wrfop3tum985hn35itm 300x141 روانشناسی طراحی و رنگ ها در کارت ویزیت

·       قدرت فونت‌ها

اما چه فونت‌هایی برای طراحی گرافیکی کارت ویزیت شما از نظر روانشناسی مناسب هستند؟ هرگز دو فونت مختلف از یک خانواده را با هم انتخاب نکنید، مگر این که بخواهید تأثیر منفی روی گیرنده ایجاد کنید. خارج از حوزه طراحی گرافیک، اکثر مردم چیز زیادی در مورد فونت و حروف چاپی نمی‌دانند، که قابل درک است.

بیشتر بخوانید:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

قرارداد استفاده از فونت‌های تکراری برای سر صفحه‌ها و برای بدنه متن نداریم، اما برای کارت ویزیت، هدف اصلی شما این است که خواندن آن آسان باشد. همچنین باید بر روی فاصله مناسب بین عناصر فونت تمرکز کنید تا مغز بتواند به سرعت و به راحتی آن‌ها را پردازش کند. یک نکته این است که مطمئن شوید ارتفاع خط بزرگ‌تر از اندازه قلم است. فونت‌ها برای انتقال حس بصری ضروری هستند در نتیجه سعی کنید نمونه‌ای از متن را تایپ کنید که فکر می‌کنید با فونتی که روی آن تمرکز کرده‌اید مطابقت دارد – آیا جالب، پرانرژی، پررنگ، صریح است؟ اگر کلمات و حروف با هم مطابقت دارند، حال و هوای مورد نظر خود را منتقل کرده‌اید.

·       قدرت رنگ‌ها

در بیشتر موارد، رنگ‌هایی که برای کارت‌های ویزیت استفاده می‌شوند، با رنگ‌های برند شرکت شما مطابقت دارند. اما آیا ارزش‌های برند شما با مفهوم روان‌شناختی رنگ‌های شرکت شما مطابقت دارد؟ در حالی که شکل و فونت می‌تواند به احساسات پشت انتخاب شما کمک کند، رنگ واضح‌ترین تأثیر را دارد. قبل از هر تصمیم گیری سریع، به نحوه تفسیر رنگ فکر کنید و در صورت امکان، رنگی را انتخاب کنید که بیشتر به ارزش‌های شما مربوط باشد تا از ارسال سیگنال‌های متناقض جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:  مرد تایلندی در حال خوردن شام ثروتمند شد

·       قدرت کیفیت چاپ

چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، کیفیت چاپ کارت ویزیت است. کیفیت چاپ کارت ویزیت شما می‌تواند تعیین کند که کسب و کار شما و میزان توجه شما به سازمان چقدر است. چه یک روکش مات یا چند لایه انتخاب کنید، چه یک روکش براق فرقی نمی‌کند، مشخص کنید که کدام یک به بهترین وجه با برند و تصویر شما مطابقت دارد. از مات گرفته تا ابریشمی یا براق، هر کدام از این موارد را می‌توان در چاپ کارت ویزیت خود اعمال کرد. برای مثال روکش براق می‌تواند کارت را بادوام‌تر کند، اما ممکن است حس پلاستیکی به آن بدهد. داشتن یک پایان کیفیت چاپ خوب برای کارت می‌تواند به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهد و شما را متمایز کند. به یاد داشته باشید که می‌توانید از چند رنگ مختلف از برجسته سازی، مسدود کردن فویل و لمینت برای ایجاد یک کارت برجسته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  گلوتن را از کجا تهیه کنیم؟

4f5t45945nioyj54iyk 300x189 روانشناسی طراحی و رنگ ها در کارت ویزیت

·       قدرت شکل ها

مانند رنگ، شکل کارت ویزیت شما نیز باید نشان دهنده برند شما باشد. رایج‌ترین شکل کارت ویزیت، مستطیل است و به دلایلی زیر استاندارد آن در جهانی شناخته شده است،:

  • شناسایی آن سریع و آسان است
  • در کیف پول یا جیب به راحتی جا می‌گیرد

با این حال این بدان معنا نیست که نمی‌توانید خلاق باشید و کارت ویزیت خود را به شکل غیر عادی‌تر تغییر دهید. هنگامی که به شکل کارت ویزیت خود فکر می‌کنید، آنچه را که می‌خواهید بیان کنید، با دقت در نظر بگیرید. مستطیل ‌ها و مربع‌ها به طور سنتی قدرت، کارایی و حرفه‌ای بودن را نشان می‌دهند در حالی که دایره‌ها یا کارت‌های گرد می‌توانند رویکرد آرام‌تری را نشان دهند.

آنچه در اینجا ذکر شد برخی از موارد تاثیر گذار از نظر روانشناسی کارت ویزیت بر مشتریان و مخاطبان شما است. با توجه به این موارد می‌توانید بیشتر بر مخاطبان خود تاثیر بگذارید و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. در نتیجه همین مورد نشان می‌دهد که تا چه اندازه توجه به روانشناسی رنگ‌ها، فونت‌ها، اشکال و… در نتیجه نهایی کار شما اثر می‌گذارد. پس این موارد را حتما در کار خود لحاظ کنید.

https://irankohan.ir/

مطلب پیشنهادی

بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

انتخاب بهترین نژاد سگ برای هر فردی به میزان متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله …