بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی و هنرمند سینما و تلویزیون است. مادر محمدرضا داودنژاد توسط السادات حبیبیان تجلیل شد. این هنرمند یکی از هنرمندان مشهوری است که در ۲۸ آبان ۱۳۹۶ بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت. خانم حبیبیان معروف به ماما آتی است. محمدرضا داودنژاد یک برادر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده است. رضا داوودنژاد، زهرا و رضا، خواهرزاده های محمد، در سینما و تئاتر فعالیت می کنند. محمدرضا داوودنژاد در مصاحبه ای شمال ایران را مکان مناسبی برای زندگی معرفی کرد. این هنرمند معتقد است شمال به دلیل آب و هوای جدید روح انسان را روشن می کند. مهر مادری، عاشقانه، مرهم، جهان امید، دیوانه نیستم، شیرین مصعب 2، کلبه عمو پورنگ، شمعدونی و موج و تخرا از نقش های شاخص محمدرضا داوودنژاد در بازیگری است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی زهره فکورصبور

1 42 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

اول اثر محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1354 وارد تئاتر شد.این هنرمند در سال 1354 دستیار علی غفاری کارگردان و برادرش علیرضا داودنژاد در ساخت فیلم شهرگ بود.اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم افریت بازمی گردد. این فیلم در سال ۱۳۶۱ زیر نظر فرشید فلک نازی ساخته شد. تقریبا یک سال بعد از حضور داوود نژاد در سینما از او برای بازی در خانه عنکبوت دعوت شد. محمدرضا داودنژاد در سال 65 با حضور در شبکه زمان قشم وارد عرصه صدا و سیما شد. او با بازی در فیلم های ستایش (فصل سوم)، قلب یخی، «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟»، «مجتمع مسکونی فرخ و فرج»، «مهر مادری»، «راننده تاکسی» و دختری در قفس به شهرت رسید. از بهترین بازی های محمدرضا داوودنژاد، سریال گل و بلبل است. محمدرضا داوودنژاد در این سریال نقش صاحب جرزنی را بر عهده داشت. او برای بازی در سریال گل و بلبل با هنرمندانی چون بهنوش بختیاری، داریوش فضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد عصافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آزاده صمدی

2 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

ازدواج محمدرضا داوود نژاد

این هنرمند متاهل و دارای 3 فرزند به نام های کیارش، مونا و هستی است. مونا در خارج از ایران زندگی می کند.

3 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

گفتگو با محمدرضا داوودنژاد

من دوست دارم سفر کنم و جاهای دیدنی شمال ایران را ببینمدلیل اینکه شمال و تهران نمی روم به خاطر کارم است. اصولا اگر تهران کار نکنم شمال زندگی می کنم. وقتی به شمال می روم، احساس می کنم دوباره متولد شده ام. به نظر من این یکی از راه های ترویج قاچاق انسان است. من بچه تهرانم و از قاچاق انسان متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید تا حد امکان کار کند. نزدیک به سی سال است که در عرصه بازیگری فعالیت دارم و در بیش از 80 فیلم سینمایی در تلویزیون بازی کرده ام. با وجود نقش های مختلفی که از آن زمان تاکنون داشته ام، هنوز اجاره نشین هستم. این نشان می دهد که من اشتباه می کنم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهدی پاکدل

بزرگداشت و جشن محمدرضا داوودنژاد

او برای بازی در فیلم خلع سلاح دکترای افتخاری گرفت.

در جشنواره کاندیدای شماره 17 بازی در نقش اولین مرد در رنج شیرین شد

نامزد مرد دوم باید در این فیلم بازی می کرد

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …