بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد عصافی در 21 آذر 1340 در منطقه شمیرانای تهران به دنیا آمد. او در رشته مهندسی عمران در دانشکده آموزش عالی تحصیل کرد. جواد انصافی معلم شاد تئاتر است. وی یکی از روابط عمومی های بازنشسته مخابرات است. او در زمینه های مختلف هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه تئاتر فعالیت می کند. جواد انصافی معروف به عبدلی است. عبدلی لقب یکی از بازیگران تلویزیونی است که در اواخر دهه شصت این شخصیت را بازی کرد. از نقش های معروف جواد انصافی می توان به محله گل و بلبل، متل جهان، محله صفا، نان، پنیر و پسته، شهر بارانی، اشتباه در اشتباه، خانواده ازدحام، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد. آقا در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. انصافی. او در نویسندگی نیز باتجربه است و چندین کتاب منتشر کرده است.

1 44 بیوگرافی جواد انصافی

یکی از کتاب های نوشته آقای. انصافی که در سال 1377 منتشر شد، بازی سیاه در پرسپکتیو مشکی باز. این هنرمند تجربه کار و تحقیق با فروغ یزدان در زمینه نویسندگی را دارد.کتاب مشترک فروغ یزدان و جواد انصافی تجلیل و نمایش زنان نام داردجواد انصافی در سال 1367 به عنوان نویسنده در ساخت فیلم آموزشی Mr. ترافیک. دو فیلم آموزشی مخابرات و انسان در وسایل نقلیه به کارگردانی جواد انصافی تولید شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پریوش نظریه

اول اثر جواد انصافی

جواد انصافی فعالیت هنری خود را از اواخر دهه 50 با بازی در تئاتر دام آغاز کرد. دومین تئاتر تلویزیونی جواد انصافی با نام های نمک و نمکدان شناخته می شود. این تئاتر تلویزیونی در سال ۱۳۶۰ توسط جواد عصافی نویسنده، کارگردان و هنرمند تأسیس شد. همچنین این هنرمند در سال های 1360 و 1363 نویسندگی، کارگردانی و بازی در تئاترهای بمب و Mr. کاج خیال. اولین نقش آفرینی جواد انصافی در فیلم تلویزیونی حسام الدوله بود. این فیلم در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه جواد اسافی ساخته شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان شهرت زیادی به دست آورد. این فیلم به کارگردانی جواد انصافی ساخته شده است. میزان ثروت این فیلم 52 ثروت است و اولین اکران آن از سال 86 تا 87 از شبکه یک پخش شد.هنرمندان سرشناسی چون ماهور الوند، حسین یاری، سهرا پسیانی، ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، پریوش تدری، اذه صمدی و دیبا زاهدی در ساخت این فیلم حضور داشتند.یکی دیگر از سریال های جذاب و معروفی که جواد عصفی در آن بازی می کند، آنیرمهرمانه نام دارد. سریال راز به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهران رجبی

2 18 بیوگرافی جواد انصافی

ازدواج جواد انصافی

جواد عصافی هنرمند توانا با فروغ یزدان عاشوری ازدواج کرده است. همسرش فوق لیسانس طراحی لباس دارد و دو پسر به نام های امیرمحمد و امیرحسین دارند.

3 18 بیوگرافی جواد انصافی

فواید جواد انصافی

جواد اسافی در کنار بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد. مطالعات مختلفی به سرپرستی جواد انصافی و تولید انجام شد. اولین مستند جواد انصافی سای نام دارد. این مستند در سال 1367 از شبکه یک پخش شد و از مجموعه آثار جواد انصافی در زمینه تولید مستند می توان به پست پیامی تو در سال 69، خودمختاری در سال 69 و مخابرات در سال 70 اشاره کرد. جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. با توجه به توصیه های پزشکی، تعداد فعالیت های دوچرخه سواری را کاهش داد.اما به دلیل علاقه ای که به شنا دارد، همچنان برای درمان کمردردش در آب درمانی شنا می کند.این هنرمند غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد. در میان غذاهای سنتی ایرانی، آش قیسی مورد علاقه جواد عصافی است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نازلی رجب پور

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …