بهترین روش سرمایه‌ گذاری در یونان برای ایرانیان

reokgovtrjny95nuy945yjo5olyj 300x140 بهترین روش سرمایه‌ گذاری در یونان برای ایرانیان

کشور یونان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان می‌باشد؛ این کشور در محل پیوند ۳ قاره: آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته که از سه جهت کاملا جزیره‌ای بوده و دارای طولانی‌ترین خط ساحلی مدیترانه‌ای می‌باشد. یونان همچنین عضو اتحادیه اروپا بوده و از هر نظر موقعیت بسیار خوبی برای اخذ اقامت و زندگی را داراست. ما در این گزارش از “اینوسپات” بهترین روش‌های سرمایه‌ گذاری در یونان برای ایرانیان، مزایا و معایب این امر و نیز توضیحاتی در مورد ویزای طلایی را برایتان ارائه خواهیم نمود؛ با ما همراه باشید.

ویزای طلایی اروپا چیست؟

ویزای طلایی یا گلدن ویزا، روشی جهت اخذ اقامت اروپا بوده که با داشتن آن می‌توان از حقوق شهروندی و سرمایه ‌گذاری در کشور مورد نظر برخوردار شد. تفاوت این ویزا با دیگر روش‌های اقامتی اروپا در حذف قوانین و مراحل پیچیده امور اقامت در کشورهای اروپاییست که با داشتن آن دیگر نیازی به نامه اقامت و یا ازدواج با افراد مقیم نخواهد بود.

امروزه یونان یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت اخذ گلدن ویزا و شهروندی اروپا می‌باشد.

انواع روش ‌های سرمایه گذاری در یونان

خرید ملک در یونان

از روش‌های خوب سرمایه‌گذاری در یونان خرید ملک در یونان است که از این طریق می‌توان ویزای طلایی اروپا را اخذ نمود. برای این امر ابتدا شخص درخواست ویزای موقت کرده و با استفاده از آن طی مسافرتی به یونان و بازدید کامل پروژه‌ها و املاک، اقدام به خرید ملک مورد نظر می‌نماید. هر فرد به‌طور دلخواه می‌تواند در هر کجای کشور به خرید ملک بپردازد اما این نکته مهم را هنگام خرید در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک بهتر است در شهر آتن، پایتخت این کشور صورت گیرد چرا که اگر زمانی قصد فروش ملک را نمایید این امر در پایتخت به راحتی قابل انجام است.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

نکته قابل توجه دیگر آن است که برای سرمایه ‌‌گذاری املاک و اخذ اقامت از این راه، قیمت ملک مورد نظر باید حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو و نه کمتر باشد. همچنین پس از اخذ اقامت این کشور، بعد از گذشت ۷ سال حتی بدون حضور فرد می‌تواند اقدام به دریافت پاسپورت یونان نماید. در واقع می‌توام گفت بهترین روش سرمایه‌ گذاری در یونان برای ایرانیانی که قصد سرمایه ‌گذاری در این کشور را دارند، خرید ملک می‌باشد چرا که این روش در کمترین سطح ریسک قرار داشته و فرد می‌تواند تنها با خرید یک ملک، ویزای طلایی و اقامت یک کشور اروپایی را به دست آورد.

خرید اوراق قرضه دولتی

دولت یونان از سرمایه ‌گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی استقبال خوبی می‌کند و از این طریق به اقتصاد خود رونق بخشیده و بدهی‌های خود را پرداخت می‌نماید. اما این روش سرمایه‌گذاری به دلیل اقتصاد نه چندان قوی یونان و ریسک عدم بازگشت سرمایه توصیه نمی‌گردد.

po5cmtv039t54u94tn34otj 300x169 بهترین روش سرمایه‌ گذاری در یونان برای ایرانیان

ثبت شرکت در یونان

هر فرد با ارائه یک طرح مفید برای کشور یونان و اخذ تایید دولت این کشور، به ثبت شرکت و در کنار آن کارآفرینی در این کشور بپردازد. افراد همچنین می‌توانند به جای ثبت شرکت، تنها با داشتن ۲۵۰۰۰۰ یورو، قسمتی از سهام یک شرکت را خریداری نموده و این‌گونه اقامت یونان را کسب نمایند.

بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

خودحمایتی یا تمکن مالی

یونان نیز مانند کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و برخی دیگر از کشورها از طریق خودحمایتی یا تمکن مالی، به فراد اقامت خواهد داد؛ در این روش فرد باید وضعیت مالی خوب خود را از طریق میزان بالای درآمد، املاک و سرمایه خود نشان دهد. برای این امر فرد باید به طور ماهیانه حداقل ۲۰۰۰ یورو درآمد داشته باشد؛ البته این مبلغ تمکن مالی فرد را تنها برای خود او نشان می‌دهد و برای یک خانواده ۳ نفره در حدود ۳۶۰۰۰ یورو درآمد در ماه لازم است.

برای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی، ارائه گواهی شغلی به صورت حقیقی الزامیست. همچنین این روش نسبت به خرید ملک، نیاز به سرمایه بسیار کمتری داشته و به این جهت می‌توان این روش را به عنوان یکی از آسان‌ترین راه‌های اخذ اقامت یونان نان برد.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

  • از مزایای خوب سرمایه‌گذاری در این کشور، اجباری نبودن حضور فرد مقیم در کشور است؛ این به معنای آن است که زندگی کردن در یونان شرط اقامت نمی‌باشد.
  • تحصیل فرزندان فرد مقیم این کشور به صورت رایگان صورت می‌گیرد.
  • هر فرد پس از اقامت می‌تواند همسر، پدر و مادر و همچنین پدر و مادر همسر خود را به عنوان همراه به این کشور آورد که این مورد در میان دیگر کشورها مزیتی نادر است. فرزندان تا ۲۱سال نیز همراه فرد محسوب می‌گردند.
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

معایب سرمایه ‌گذاری در یونان

بزرگ‌ترین عیب سرمایه‌گذاری در یونان محدودیت انجام کار است؛ به این صورت که فرد تا پیش از اخذ ویزا اجازه کار در این کشور را نداشته و همان‌طور که ذکر شد تحویل پاسپورت فرد نیز تا ۷سال ممکن است به طول انجامد.

  • یادگیری اجباری زبان یونانی برای سرمایه‌گذاری، اقامت و زندگی در این کشور ممکن است کار آسانی نباشد.
  • کم بودن امنیت سرمایه‌گذاری نیز از دیگر معایب انجام این کار در یونان می‌باشد؛ در واقع خطر مصادره اموال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در یونان وجود دارد اما از نظر مبارزه با فساد در وضعیت مناسبی قرار دارد.

اینوسپات به عنوان بزرگترین مرجع سرمایه گذاری خارجی برای ایرانیان با داشتن نمایندگی های بسیاری در سراسر دنیا و با داشتن بهترین کارشناسان و مشاوران در امر سرمایه گذاری خارجی انتخابی ایده آل را برای شما رقم خواهند زند. خدمات اینوسپات شامل: خرید ملک و سرمایه گذاری در آمریکا ، ترکیه، پرتغال، کانادا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و … است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22012918-021 تماس بگیرید و یا به سایت invespot.net مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

انتخاب بهترین نژاد سگ برای هر فردی به میزان متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله …