بررسی کیفیت دستگاه تست قند خون آوان :

افرادی که قصد خرید دستگاه تست قند خون برای اولین بار را دارند ، با مراجعه به مراکز و سایت های معتبر فروش این تجهیزات ، با لیستی از انواع برند ها و مدل ها با قابلیت های مختلف مواجه می شوند . هر دستگاه دارای ویژگی ها و مشخصاتیست که ان را از دیگر نمونه ها متمایز کرده است .
مهم ترین عامل برای انتخاب یک برند ، کیفیت و دقت ان دستگاه است . در کنار کیفیت ، برخی دیگر از فاکتور ها نیز می توانند در انتخاب موثر باشند ؛ فاکتور هایی از جمله قیمت ، قابلیت های افزوده ، دسترسی به تجهیزات جانبی و … . برخی برند ها می توانند تمامی قابلیت ها را همزمان با یکدیگر داشته باشند . در نتیجه از سمت پزشکان و نیز مشاورین فروش نیز توصیه می شود تا این محصولات خریداری شوند .
البته هر دستگاه می تواند علاوه بر داشتن مزایا ، معایبی نیز داشته باشد . در نهایت ، فرد باید پس از بررسی مزایا و معایب ان ، اقدام به انتخاب و خرید بهترین گزینه نماید .
یکی از برند های توصیه شده توسط پزشکان و نیز فروشندگان تجهیزات پزشکی ، برند ایرانی آوان می باشد .

بررسی مشخصات و کیفیت دستگاه دست قند خون آوان :

دستگاه تست قند خون آوان ( گلوکومتر آوان( یکی از سرشناس ترین برند های ایرانی در زمینه تولید دستگاه های تست قند خون است . این دستگاه با کمک تکنولوژی های به روز و پیشرفته ، تست قند خون را بر اساس استاندارد های ایزو 15197 انجام می دهد . با دریافت حداقل نمونه خون ، می توان تست را توسط آن اغاز نموده و در سریع ترین زمان ، نتایج را تحویل گرفت .
استفاده از برند اوان از جنبه های متعددی می تواند برای افراد یک مزیت محسوب می شود . در زیر ، به بررسی مزایای انتخاب این دستگاه پرداخته شده است .

56y56by56y بررسی کیفیت دستگاه تست قند خون آوان :

مزایای استفاده از دستگاه تست قند خون آوان :

  • نیاز به حجم خون کم : این وسیله برای شروع به تست قند خون ، به حجم کمی از خون احتیاج دارد . این امر کمک می کند تا احتمال خطای ناشی از حجم خون کمتر از استاندارد ، به حداقل برسد . معمولا در شرایطی که خون کمتر از حد لازم روی نوار قرار گرفته و وارد کیت سنجش شود ، نتایج با میزانی از خطا روبرو هستند . این امر می تواند مشکلاتی را برای سلامت افراد نیز به وجود بیاورد . اما هرچقد که خون مورد نیاز کمتر باشد ، احتمال خطا نیز از بین می رود .
  • درد کمتر هنگام خونگیری : این که نیاز کمی به نمونه خون وجود داشته باشد ، علاوه بر افزودن به دقت نتیجه گیری ، می تواند در میزان درد احساس شده نیز تاثیر گذار باشد . در این شرایط ، نیاز نیست که سوزن لنست به اعماق پوست وارد شده و حجم زیادی از خون را خارج کند . بلکه با ورود به لایه های اولیه ی بافت پوست نیز می تواند خون مورد نیاز را تامین کند . این کار برای افرادی که به درد حساس هستند ، میانسالان و کودکان حائز اهمیت است .
  • الکترود های با کیفیت روی نوار ها : نوار های تست قند خون اوان مجهز به 8 الکترود هستند که روی آن ها با ورقه های طلا پوشیده شده است . این ترکیب کمک می کند تا پردازش نمونه خون به بهترین نحو صورت بگیرد .
  • اتوکدینگ دستگاه تست قند خون آوان : برخلاف نمونه های قدیمی تر دستگاه تست قند خون ، این سیستم به قابلیت اتوکدینگ مجهز است . درنتیجه نیازی نیست تا کد نوار ها به صورت دستی وارد سیستم شود ؛ بلکه با ورود نوار به مجموعه ، سیستم به طور خودکار ، کد ها را خوانده و ان ها را ثبت می کند .
  • محدوده وسیع برای انجام تست : دستگاه تست قند خون آوان می تواند تست قند خون را در محدوده وسیعی انجام دهد . محدوده هماتوکریت ان بین 20 تا 70 درصد بوده ؛ از لحاظ شرایط محیطی نیز قابلیت تست در دمای بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد ، و رطوبت بین 10 تا 90 درصد را دارد . این محدوده ، بسیار وسیع بوده و می تواند تست را در بازه متناسبی انجام دهد .
  • دسترسی آسان به لوازم جانبی دستگاه تست قند خون آوان : یکی از مهم ترین قابلیت های هر دستگاه ، دسترسی اسان و فراوان به ان محصول و قطعات جانبی ان است . تجهیزات جانبی هر گلوکومتر از مهم ترین نیازمندی های هر دستگاه محسوب می شوند . گلوکومتر بدون داشتن نوار های تست از همان برند ، قابلیت کار کردن را ندارد . به این معنی که اگر نوار تست از دستگاه تست قند خون آوان  برای کار با این محصول موجود نباشد ، نمی توان از دیگر برند ها استفاده نمود . در این شرایط می توان گفت که دستگاه بی استفاده شده است .
بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

در سال های اخیر به علت شرایط پندمی کرونا و مشکلات اقتصادی ، بسیاری از کارخانجات تعطیل شده اند . از طرفی به علت تحریم های متوالی و شرایط اجتماعی ، روابط با برخی کشور ها قطع شده و محصولات ان کشور ارسال نمی شوند . در این شرایط دسترسی به قطعات جانبی وجود نداشته ؛ و از طرف دیگر ، در صورت خرابی دستگاه و نیاز به تعمیر ، امکان مراجعه به نمایندگی های فروش نیز نیست .

4r3434f335t بررسی کیفیت دستگاه تست قند خون آوان :

در این شرایط توصیه می شود از برند هایی استفاده نمود که تجهیزات جانبی ان همواره در دسترس بوده و دارای نمایندگی های فعال در کشور می باشند . اوان با داشتن خط تولید فعال ، این تضمین را برای خریداران فراهم نموده است که هواره دسترسی به تجهیزات جانبی وجود داشته و در صورت بروز مشکلات احتمالی ، می توان به مراکز معتبر و نمایندگی های رسمی جهت برطرف نمودن مشکلات مراجعه نمود .

  • قیمت مقرون به صرفه دستگاه تست قند خون آوان : برخی افراد روزانه تنها یکبار قند خون خود را مورد بررسی قرار می دهند . در این شرایط ، هدف معمولا بررسی قند خون پایه بوده و نیازی به چکاپ مداوم وجود ندارد . اما برخی افراد از جمله بیماران دیابتی باید روزانه 2 الی 4 مرتبه نیز قند خون خود را چک کنند . در این شرایط ، نیاز است تا به طور مداوم ، تجهیزاتی از جمله نوار های تست ، سوزن لنست و … خریداری شود . این امر نیازمند پرداخت هزینه بسیاری است .
    با توجه به این امر ، افراد ترجیح می دهند از برند هایی خریداری کنند که در عین داشتن کیفیت بالا ، از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار باشد . یکی از برترین ایتم ها که همزمان هر دو فاکتور ذکر شده را دارد ، اوان است . این برند به علت این که در داخل کشور تولید می شود و نیاز به واردات ندارد ، از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است . از طرف دیگر ، کیفیت ان نیز توسط تمامی پزشکان تایید شده است .
  • سایر قابلیت های افزوده : از دیگر قابلیت های کاربردی ان می توان به ثبت الارم اشاره نمود . ثبت الارم کمک می کند تا افراد تمامی نوبت های تست قند خون را در ساعات ضروری انجام دهند . همچنین می توانند برای کاربرد های دیگری نیز الارم را تنظیم کنند ؛ از جمله زمان مصرف دارو ها ، زمان مصرف انسولین و … . اوان قابلیت ثبت و تنظیم 4 الارم را در طول روز دارد .
بیشتر بخوانید:  بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

از طرف دیگر ، حافظه داخلی ان نیز از سطح مناسبی برخوردار است . افراد می توانند 900 داده را در حافظه داخلی ثبت کرده و در صورت نیاز ، ان را به سیستم های کامپیوتری نیز انتقال دهند . در صورت نیاز ، می توان این نتایج را به صورت ارشیو در سیستم کامپیوتری ذخیره نموده و حتی ان را برای پزشک نیز ارسال نمود . امکان میانگیری بین نتایج وجود دارد که به کمک ان می توان تفسیر دقیق و بهتری از وضعیت سلامتی داشت .

سایز کوچک دستگاه تست قند خون آوان  : این مجموعه دارای ابعاد کوچکیست ( 10 * 8 * 5 سانتی متر ) . در نتیجه گزینه ای مطلوب برای افرادیست که نیاز دارند تا در طول روز ان را با خود حمل کنند . در این شرایط ، می توان ان را به راحتی در کیف و یا حتی در جیب حمل نموده و در موقعیت ضروری ، تست قند خون را انجام داد . منبع انرژی ان توسط یک باتری سکه ای تامین می شود که همین امر ، به سهولت حمل و نقل و استفاده از محصول افزوده است .

بررسی نقاط ضعف دستگاه تست قند خون آوان

دستگاه تست قند خون آوان در عین داشتن مزایای بی شمار ، دارای نقاط ضعفی نیز می باشد . البته اصلی ترین و مهم ترین مشکلاتی که در ارتباط با هر دستگاه ممکن است به وجود بیاید ، ناشی از عدم اجرای صحیح مراحل خونگیری و انجام تست است . در صورتی که افراد از برترین برند های جهانی نیز استفاده کنند اما روش غلطی را برای تست پیش بگیرند ، قطعا به نتیجه مطلوبی نخواهند رسید .

بیشتر بخوانید:  پرواز “مرد آهنی واقعی” با جت‌پک

34t35ct45 بررسی کیفیت دستگاه تست قند خون آوان :به همین دلیل ، در مرحله اول نیاز است تا افراد مرحله به مرحله تست قند خون را به دقت انجام دهند تا معایب احتمالی دستگاه تست قند خون آوان و نیز کاهش دقت محصول به حداقل برسد .
با این وجود ، اوان دارای برخی نقاط ضعف است . از نقاط ضعف آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

  • محدودیت دمایی برای انجام تست  : همانطور که ذکر شد ،دستگاه تست قند خون آوان  می تواند تست را در محدوده دمایی 5 تا 45 درجه انجام دهد . این محدوده گرچه محدوده وسیعی برای انجام تست می باشد ، اما گاها ممکن است افراد در شرایطی قرار داشته باشند که خارج از این حدود باشد . در این شرایط ، هشدار هایی روی مانیتور ظاهر شده و نمی تواند پردازش نمونه موجود در نوار ها را انجام دهد . به همین علت باید نوار را از دستگاه خارج کرده و مجددا تست را در شرایط ایده ال و متناسب با نیاز دستگاه تکرار نمود . این کار در شرایطی که فرد امکان تغییر شرایط محیطی را نداشته باشد ، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت . از طرف دیگر ، منجر به هدر رفتن نوار تست شده است .
  • تک کاربره بودن دستگاه تست قند خون آوان : با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به قند خون در خانواده ها ، شرکت های سازنده سعی بر این داشته اند تا محصولاتی را تولید کنند که برای تمامی افراد خانواده کاربرد داشته باشد . یکی از بهترین قابلیت ها برای افرادی که بیش از یک بیمار دیابتی در خانه دارند ، قابلیت دو کاربره بودن دستگاه است . در این شرایط ، دو نفر به صورت همزمان می توانند با استفاده از نوار تست و سوزن تست جداگانه ، نتایج گلوکز خون خود را در سیستم ثبت نمایند ، اما اطلاعات هر کاربر در پوشه ای جداگانه ذخیره شده و میانگین گیری بین نتایج نیز به صورت جداگانه صورت بگیرد . اوان به نحوی طراحی شده است که تمامی نتایج در یک بخش ذخیره شده و امکان تفکیک اطلاعات اشخاص وجود ندارد .

جمع بندی راجع به کیفیت دستگاه تست قند خون آوان

افراد می توانند با بررسی مزایا و معایب دستگاه تست قند خون آوان ، در راستای انتخاب ان اقدام نمایند . طبیعتا هر دستگاه تست قند خون دارای نکات ضعفی نیز می باشد و نمی توان موردی را پیدا کرد که از تمامی جهات کاملا بی نقص باشد . دستگاه تست قند خون آوان با داشتن دقت و کیفیت بالا ، یکی از بهترین گزینه ها بوده و این مزایا در حدی هستند که می توانند تمامی معایب احتمالی را پوشش دهند  .

مطلب پیشنهادی

بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

انتخاب بهترین نژاد سگ برای هر فردی به میزان متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله …