بیوگرافی تینو صالحی

عکس بیوگرافی تینو صالحی از تینو صالحی

تینو صالحی در سال 1359 در سنندج به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته تئاتر در دانشگاه هنر و معماری است. تینو صالحی در زمینه های مختلف هنری به عنوان بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر فعالیت می کند. از نقش های مهم تینو صالحی در بازیگری می توان به مختارنامه، عصبانی نیستم، سرزمین انسان ها، چهارراه استانبول و دل اشاره کرد.

1 38 بیوگرافی تینو صالحی

آغاز تلاش تینو صالحی

تینو صالحی در سال های ابتدایی در تئاتر بازی می کرد. این چهره از سال 1392 کار پرتلاش خود را در تئاتر آغاز کرد، تینو صالحی پس از بازی موفق در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان به تلاش هنری خود ادامه می دهد. او با مدرک هنر، زمینه دستیاری کارگردانان مشهوری چون امیر دژاکام و قطب الدین صادقی را دارد. تینو صالحی در سال 1381 با حضور در سریال جذاب و جذاب مختارنامه به میدان رفت. تقریبا شش سال بعد زین با بازی در سریال زمین انسانها به کارگردانی ابوالحسن داودی وارد تلویزیون شد.با هنرمندانی چون علی نصیریان، سروش راستی، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بدیعی، صدرالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک زرنند و امید روحانی کار کرده است.تینو صالحی در سال 1391 اولین بازی خود در سینما و فیلم عصبانی نیستم را تجربه کرد. فیلم سینمایی عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان و تینو صالحی در نقش حمید ساخته شده است. از تلاش های تینو صالحی در عرصه سینما می توان به چهارراه استانبول محصول سال 2016 اشاره کرد. تینو صالحی تقریباً دو سال پس از حضور در فیلم Charahah Istanbul در سریال دل ظاهر شد. بازی در سریال دل اولین تجربه تینو صالحی در بازی در شبکه خانگی است. او ایفای نقش عادل در این سریال را بر عهده دارد و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سخنگو، مهدی کوشکی و نسرین مقانلو همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمید جبلی

2 12 بیوگرافی تینو صالحی 3 12 بیوگرافی تینو صالحی

قطعه ای به کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی تئاتر را آغاز کرد. او اولین تجربه کارگردانی خود را با اجرای آنتیگونه به دست آورد و تئاترهایی چون مهزادگان، فطرس، کیارش، آوای نی و فوقا نبات را کارگردانی کرد.

منافع تینو صالحی

تینو صالحی علاوه بر ایفای نقش یک هنرمند ایرانی دوست دارد در عرصه بازیگری نیز آموزش ببیند.وی در آموزشگاه کارگاه آزاد صنایع دستی زیر نظر امین تارخ به تدریس پرداختجدای از آن، تینو صالحی به دلیل علاقه به تدریس در حوزه تعریف، سخنرانی نیز دارد. توجه داشته باشید که تینو صالحی به عنوان یک هنرمند مشهور جهان از طریق صفحه رسمی اینستاگرام خود با هواداران خود در ارتباط است. او عکس ها و صحنه های خاصی از تئاتر را در صفحه اینستاگرامش منتشر می کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فریبرز عرب نیا

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …