نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

%name نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

یکی از روش های رایج صاف کردن مو استفاده از گلت مو هست

نکات مهم درباره گلت مو

یکی از روش های رایج صاف کردن مو استفاده از گلت مو هست. گلت در واقع نام یک برند تجاری هست که برای اولین بار محصولی برای صاف و لخت کردن مو به بازار عرضه کرد و از آن روز نام این محصول برای عمل صاف کردن مو رایج شده هست.

گلت مو چیست؟

داشتن موهای فر با وجود اینکه زیبایی خاص خود را دارد ولی نگهداری از موهای فر سختی ها و مشکلات خودش را دارد. بسیاری از افراد که موهای فر و وز دارند به دنبال راهی برای صاف کردن و لخت کردن موهای خود هستند . یکی از روش های رایج صاف کردن مو استفاده از گلت مو هست.

گلت مو یک روش شیمیایی برای صاف کردن موها هست که میتواند موها را برای مدت طولانی صاف و خوش حالت نگه دارد. مواد شیمیایی که در گلت مو استفاده می شود میتواند پیوندهای گوگردی را از بین ببرد و موها را از حالت وز خارج میکند.

گلت در اصل نام تجاری یک محصول آرایشی برای صافی دائمی مو هست ولی چون از برندهای محبوب و آغازین این محصول بوده هست، نام این محصول برای عمل صاف کردن رایج شده هست.

گلت مو چگونه سبب صافی مو می شود؟

%name نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

گلت سبب از بین رفتن پیوندهای گوگردی بین موها می شود

با توجه به اینکه قرار گرفتن پیوند های گوگردی مابین پیوند های پروتئینی منجر به گره خوردن و وز شدن موها می شود. گلت مو میتواند این پیوندهای گوگردی را در بافت مو تخریب کند و سبب صاف شدن موها شود. این محصول حیرت انگیز از 4 تا 6 ماه ماندگار هست که این مدت بسته به رشد و جنس موها متغیر هست و به صورت کلی دوری ی بین انجام دو گلت مو باید 9 تا 12 ماه باشد.

طریقه گلت کردن مو

برای گلت کردن مو ابتدا باید موها را به چند بخت تقسیم کرد تا تمامی موها مشابه رنگ کردن مو به مواد آغشته شود. تمرکزفکر داشته باشید که این کار باید توسط یک شخص متخصص انجام شود چون روزگار در انجام این کار خیلی پر اهمیت هست.

برای گلت کردن مو باید ابتدا ساقه مو را با دوری چند سانتی متری از ریشه ها به مواد آغشته کرد و بعد از 20 لحظه ریشه ها را گلت کرد. مواد روی ریشه ها باید به مدت 5 الی 10 لحظه بماند و سپس باید سریعا موها را با آب ولرم شست.

از آنجایی که مواد گلت مو خیلی بدبو هستند باید تا رفع بوی بد موها کاملا آنها را شستشو داد. بوی بد نشان میدهد که مواد شیمیایی هنوز روی موها باقی مانده هست و اگر موها به خوبی شسته نشود مواد گلت سبب خرد شدن و شکستن موها می شود.

آخرین مرحله در هنگام گلت کردن مو استفاده از یک ماده ی خنثی کننده یا نوترالیزور هست که باید به مدت 5 الی 10 لحظه روی موها باقی بماند و سپس شسته شود.

چون گلت کردن مو یک فرآیند شیمیایی هست و می تواند به موها صدمه بزند باید توجه داشته باشید که در طول انجام این کار موها نباید کشیده شوند و یا صاف شوند چون صدمه داخل شده به مو شدیدتر می شود. همچنین تمامی مراحل گلت کردن مو نباید طولانی شود و به موعد باید موها شسته شود.

اگر این روزگار کم باشد، عاقبت مطلوب حاصل نمی‌شود و اگر این روزگار زیاد باشد یا مواد مورد استفاده نامرغوب باشند، پوست سر و موها صدمه می‌بیند و ممکن هست با ریزش مو مواجه شوید.

انواع گلت مو:

%name نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

گلت ها به دو نوع صفر و زورمند تقسیم بندی می شوند

گلت ها به دو نوع صفر و زورمند تقسیم بندی می شوند. گلت صفر برای موهای کم پشت، نازک و با میزان وزی کمتر استفاده می شود که در این حالت مواد گلت مو باید حدود 25 لحظه روی موها باقی بماند.

بیشتر بخوانید:  انواع فرمول رنگ مو بنفش + ست لباس و آرایش با رنگ مو بنفش

گلت زورمند برای موهای پرپشت که وزی زیادی دارد، استفاده می شود و باید حدود 30 لحظه بر روی موها بماند.

نکات مهم قبل از انجام گلت مو:

– بهتر هست تا حدود 5 تا 6 ماه قبل از گلت کردن، موهای خود را رنگ نکنید چون گلت بر روی موهای رنگ نشده بهتر جواب میدهد و همچنین گلت بر روی موهای رنگ شده سبب خشکی و شکستگی و موخوره میشود.

– درصورتی که موهای شما رنگ شده هست یا موخوره دارد قطعا قبل از گلت مو آنها را کوتاه کنید.

– گلت مو یک ماده شیمیایی هست که باید قطعا توسط یک شخص متخصص و متخصص انجام شود تا میزان صدمه آن کمتر شود.    &

مراقبت های بعد از گلت کردن مو

%name نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

بعد از گلت کردن مرتب به موها رسیدگی کنید

بعد از گلت کردن موها بهتر هست برای تقویت ریشه و ساقه موهایتان قبل از هربار دوش کردن موها را با روغن های مفید مشابه روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آرگان آغشته کنید.

از شامپو های  مرطوب  کننده  و حفظ  کننده  چربی  موی سر  استفاده  کنید، هنگام شستشو موها آنها را به  آرامی  با انگشتانتان  بشویید.

بعد از گلت کردن مرتب به موها رسیدگی کنید و از سرم مو و انواع تقویت کننده های مو استفاده نمایید.

مزایای گلت مو

– تاثیر پذیری سریع گلت مو یکی از مزایای آن هست که شما میتوانید در عرض کمتر از نیم ساعت کل موهای فر  خود را صاف و خوش حالت شود.

– همچنین چون در گلت کردن مو از ابزارهای حرارتی استفاده نمی شود موها از صدمه این ابزارها در امان هستند.

– از دیگر مزایای این روش صاف کردن مو این هست که به دلیل تنوع محصولات گلت مو شما میتوانید نوع مناسب با موهای خود را انتخاب کنید.

مالیات گلت مو:

%name نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

گلت مو به دلیل دگرگونی در پیوندهای مو سبب خشکی موهای شما میشود

• هنگامی که با گلت مو، موهای خود را صاف میکنید دیگر امکان فرکردن مو و براشینگ مو برای شما وجود ندارد و موهایتان برای چندین ماه صاف و لخت خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  چه داروهایی کچل می کنند؟

• در صورت گلت کردن مو نزد افراد کم تجربه و یا استفاده از مواد بی کیفیت ممکن هست به موهای شما صدمه زیادی داخل شود.

• در صورت وجود رنگ و دکلره بر روی موهایتان با گلت کردن گرفتار موخوره شدید می شوید.

• گلت مو به دلیل دگرگونی در پیوندهای مو و ساختار مو سبب خشکی موهای شما میشود.

اختلاف کراتین و گلت مو:

کراتین مو نیز مشابه گلت مو یک روش برای صاف کردن و لخت کردن موهاست اما بین این دو تفاوتهایی وجود دارد از جمله اینکه کراتین برای انجام صافی و نرمی مو تغییری در ساختار و بافت پروتئینی مو ایجاد نمیکند و در عوض نیز ریشه و ساقه موها را تقویت میکند و برای موهای خشک و صدمه دیده خیلی مناسب هست. ولی در روش گلت مو همانطور که گفته شد با استفاده از مواد شیمیایی پیوندهای گوگردی مو از بین میرود و سبب خشکی و از بین رفتن نم موها میشود و اصلا برای موهای خشک و رنگ شده مناسب نمیباشد و صدمه زیادی به موها داخل می شود.

خطر گلت مو برای آرایشگران

مواد صاف کننده مو مشابه گلت و حتی برخی از مواد کراتینه مو از ماده سرطان زایی به نام فرمالدهید تشکیل شده هست که خیلی خطرناک و سرطان زا هست. فرمالدهید از سمت سازمان جهانی غذا و دارو منع مصرف شده و استفاده از آن سبب ایجاد خارش و آلرژی، سوزش چشم ها، آلرژی های پوستی، تهوع، سردرد و مشکلات تنفسی میشود.

بنابراین افرادی که به طور مداوم با این مواد در ارتباط هستند و حتی سایر افراد حاضر در محیط نیز بیشتر در معرض خطر قرار دارند و برای کاهش این مالیات جانبی و حفظ سلامتی باید قطعا از دستکش و ماسک های عکس شیمیایی زورمند استفاده کنند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …