نمادهای روی برچسب‌ های لوازم آرایشی به چه معناست در سایت مدیسو

35tvm 09yu4n5y94h yo54 hitjn 300x202 نمادهای روی برچسب‌ های لوازم آرایشی به چه معناست در سایت مدیسو

نمادهای روی برچسب‌ های لوازم آرایشی اطلاعاتی در مورد محصول داخل آن از قبیل تاریخ انقضا، حجم و وزن، قابلیت بازیافت ظروف و موارد دیگر می‌دهند. علاوه بر اجبار قانونی به تولیدکنندگان بابت استفاده از برچسب‌های مناسب برای محصولات آرایشی و بهداشتی، مصرف کنندگان نیز به آنچه خریداری و مصرف می‌کنند بیشتر آگاه می‌شوند.

در ادامه چند نماد از برچسب‌ های لوازم آرایشی و دلیل استفاده از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

دوره پس از باز شدن (PAO)

این نماد به شما می‌گوید که بعد از باز کردن درب محصول، تا چه مدت قابل استفاده است. البته باید بگوییم که این نماد را با تاریخ انقضا اشتباه نگیرید. تاریخ انقضا، تاریخی است که محصول بعد از آن غیرقابل استفاده است؛ اما این نماد برای زمانی بین تاریخ تولید و تاریخ انقضا است که مصرف کننده، در حال استفاده از آن محصول است. این بازه زمانی روی نمادی به شکل یک ظرف در باز، که روی آن یک عدد و کلمه “M” به معنی ماه نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  چگونه با کمک نمونه سوالات آیین نامه در آزمون رانندگی قبول شویم؟

علامت e

از حرف کوچک “e” در اتحادیه اروپا، برای بیان مقدار خالص محصول در زمان پر کردن آن در بسته بندی استفاده می‌شود. محصولاتی که کمتر از 5 گرم یا 5 میلی لیتر هستند، بسته‌های یک بار مصرف و نمونه‌های رایگانی هستند که نیازی به داشتن این نشان ندارند.

قابل اشتعال

نماد “قابل اشتعال” هشداری برای دور نگه داشتن از شعله یا حرارت زیاد محصول است زیرا نشاندهنده قابل اشتعال بودن محصول است. محصولات آرایشی مانند اسپری مو، دئودورانت، لاک ناخن و پاک کننده ناخن به دلیل مواد خاص مانند الکل و گاز قابل اشتعال هستند.

مراجعه به بروشور

نماد اشاره دست به کتاب یعنی اطلاعات یا دستورالعمل‌هایی در بروشور یا جزوه وجود دارد که روی بسته‌بندی اصلی نمی‌شود درج کرد. این اطلاعات می‌تواند مواردی مانند مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل‌های استفاده یا هشدارها باشد. این نماد برای محصولات آرایشی و بهداشتی کوچک که فضای کافی روی ظرف ندارد مناسب است.

بیشتر بخوانید:  زیباترین شهرداری‌های آلمان

فلش‌های بازیافتی

“حلقه موبیوس” نشان می‌دهد که ظرف قابل بازیافت است. ظرف از مواد بازیافتی ساخته شده باشد، نماد داخل ظرف یک دایره جامد خواهد بود. به حالت مثلث داخل دایره باشد و درصدی داشته باشد، نشان می‌دهد که ظرف از درصدی از مواد بازیافتی ساخته شده است.

خرگوش جهشی

خرگوشی به نام رالف که مدتی بسیار وایرال می‌شد؛ این نماد برای حمایت از حیواناتی مانند رالف ساخته شده تا از جنایتی که در حق آن‌ها می‌شود جلوگیری کند. نماد خرگوش در حال جهش، یک لوگوی بین‌المللی است که نشان می‌دهد سازنده از هیچ آزمایش حیوانی برای ساخت این محصول استفاده نکرده است.

شناخت سبک‌ های مختلف مد

قبل از به وجود آمدن سبک‌ های مختلف مد، لباس تکه‌هایی برای پوشاندن بدن بود اما امروزه وسیله‌ای برای نشان دادن احساسات و روحیات انسان‌ها است. لباس به انسان‌ها این امکان را می‌دهد که خودشان را بدون گفتگو معرفی کنند و تا حدی بینش خود را در مورد اینکه چه کسی هساتند ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:  دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

پیدا کردن سبک منحصر به فرد که متناسب با سلیقه و اندام شما باشد به شما کمک می‌کند تا احساس اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و راحت‌تر به کارهایتان خارج از خانه برسید. اگر هنوز سبک منحصر به فردتان را پیدا نکرده‌اید و انواع سبک های مد را نمی‌شناسید، این راهنما را از دست ندهید. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا سبک ایده آل خود را پیدا کنید.

برای خواندن ادامه مطالب به سایت مدیسو مراجعه کنید.

سایت مدیسو یک سایت تخصصی مد و زیبایی است که با انتشار مطالب به‌روز، متناسب با نیازها و بازار به معرفی سبک زندگی‌‌های متنوع می‌پردازد. مدیسو فعالیت خود را از پاییز 1400 شروع کرده است و علاوه بر مد و زیبایی به تناسب اندام و سلامتی، راهنمای خرید، اخبار سلبریتی و گردش نیز می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

انتخاب بهترین نژاد سگ برای هر فردی به میزان متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله …