معیارهایی برای خرید باتری اصلی موبایل هواوی P10

rwkjvo53ybh958ht3oit4jo4 300x182 معیارهایی برای خرید باتری اصلی موبایل هواوی P10

امروزه کاربرد گوشی های هوشمند در زندگی روزمره امری انکار ناپذیر است و افراد زمان بسیاری را با این وسیله پرکاربرد می گذرانند و بسیاری از فعالیت های خود را به وسیله آن انجام می دهند. شرکت هواویی یکی از شرکت های موفق در تولید و عرضه مدل های مختلف گوشی های هوشمند است که تولیدات آن به فراوانی در میان افراد دیده می شود و طرفداران خاص خود را دارد.

در میان تمامی اجزای تشکیل دهنده یک گوشی هوشمند، باتری یکی از مهم ترین قطعات موبایل در تمام برندها و مدل ها است که همواره مورد توجه خریدارن در انتخاب مدل های مختلف گوشی است. در متن پیش رو نکات تشخیص باتری اصلی موبایل هواوی مربوط به یکی از گوشی های این برند با نام هواوی P10 را مورد بررسی قرار می دهیم.

گوشی هواوی P10 یکی از مدل های محبوب برند هواوی است. باتری این مدل گوشی دارای ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت بوده و جنس آن لیتیوم پلیمری است.

با یک بار شارژ باتری هواوی P10 قادر خواهید بود:

  • به مدت 18 ساعت و 36 دقیقه در شبکه 3G مکالمه داشته باشید.
  • به مدت حدودا 12 ساعت وب گردی کنید.
  • اگر علاقمند به تماشای فیلم یا فایل های تصویری هستید می توانید به مدت 12 ساعت و 37 دقیقه به تماشای فیلم بپردازید.

همچنین این باتری به مدت 75 ساعت پایداری دارد یعنی اگر با شارژ باتری هواوی P10 روزی یک ساعت مکالمه داشته باشید و یا یک ساعت را به وب گردی، تماشای فیلم یا پخش موسیقی اختصاص دهید و دربقیه ساعت ها گوشی در حالت Stand-by باشد، شارژ گوشی هواوی P10 شما بیشتر از سه روز دوام خواهد داشت که با توجه به ویژگی های گوشی مدت زمان خارق العاده ای است.

بیشتر بخوانید:  گنج هیتلر پیدا شد

ervb45yunv945nuyoi45jyio4j 300x182 معیارهایی برای خرید باتری اصلی موبایل هواوی P10

جدای از کارایی و ویژگی های باتری هواوی P10 همان گونه که می دانید این جنس باتری نسبت به دیگر نوع های باتری طول عمر بیشتری دارد اما این طول عمر به معنای نامحدود بودن عمر باتری لیتیوم پلیمری نیست. معمولا پس از گذشتن تعداد معینی چرخه شارژ در گذر زمان کارایی باتری به دلیل ماهیت طبیعی آن همانند روز اول نخواهد بود و عمر آن رو به کاهش می گذراد. جدای از ماهیت طبیعی باتری های لیتیوم یونی استفاده های نادرست از گوشی موبایل با تاثیر بر کاهش عمر مفید باتری کاربر را مجبور به تعویض باتری می کند که برخی از این کاربرد های ناصحیح عبارتند از:

  • استفاده از کابل و شارژر هواوی غیر اصلی یا شارژ کردن باتری با استفاده از دستگاه های دیگر
  • تخلیه کامل شارژ باتری و یا به مدت طولانی در شارژ ماندن باتری
  • گرم شدن بیش از حد گوشی
  • استفاده طولانی مدت از برنامه های مختلف
  • استفاده از برنامه های سنگین غیر کاربردی مانند بازی ها
  • باز گذاشتن هم زمان چندین برنامه و … .

بنابراین اگر با کاهش کارایی باتری هواوی P10 و افت کارکرد گوشی و نشانه های حاکی از آن مانند هنگ و خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی، تخلیه باتری در کوتاه مدت و کاهش قدرت نگهداری شارژ باتری، تغییر شکل باتری و … مواجه شدید باید هرچه سریعتر نسبت به خرید باتری هواوی P10 اقدام کنید.

evg54oivje59yvuh85yh 300x182 معیارهایی برای خرید باتری اصلی موبایل هواوی P10

توجه داشته باشید که همواره بایستی باتری هواوی P10 را با باتری اصلی موبایل جایگزین کنید چرا که استفاده از باتری های تقلبی علاوه بر اینکه کارایی باتری اصلی را ندارند، به مرور به دیگر قطعات موبایل آسیب وارد کرده و شما را متحمل خسارت می کند. بنابراین بهتر است نکاتی در مورد تشخیص باتری اصلی موبایل هواوی P10 را بررسی کنیم:

  • یکی از راه کار های تشخیص باتری اصلی موبایل هواوی توجه به بسته بندی آن است. بسته بندی باتری هواوی دارای کیفیت بالایی است و اطلاعات حک شده بر روی آن نیز دارای وضوح تصویر و همچنین بیشترین کیفیت است.
بیشتر بخوانید:  برند های معروف لوازم آرایشی

این در حالی است که در باتری های تقلبی کیفیت بالا در نوشته ها و لوگوها در مقایسه با جعبه باتری اصلی موبایل دیده نمی شود.

  • معمولا تاریخ تولید باتری گوشی موبایل هواوی بر روی بدنه و بسته بندی آن حک می شود باید دقت کنید که این دو تاریخ یکسان باشد. تفاوت در این تاریخ ها نشان از تقلبی بودن باتری دارد. در ضمن توصیه می کنیم از باتری استفاده کنید که تاریخ تولید ان مربوط به سال جاری باشد.
  • باتری هواوی P10 اصل همانند دیگر باتری های هواوی دارای یک برچسب بر روی بدنه خود است که اطلاعاتی مانند تاریخ تولید باتری، نام شرکت تولید کننده، لوگوی شرکت، علائم هشدار دهنده و … بر روی آن درج شده است و معمولا به دو رنگ مشکی و نقره ای دیده می شود. در باتری اصلی موبایل هواوی P10 این برچسب به شکلی منظم و بدون آثار برجستگی و چسب بر روی بدنه قرار گرفته است.

در باتری های تقلبی لبه های این برچسب نامنظم است و در چسباندن ان بر روی بدنه باتری ناهماهنگی به چشم می خورد.

در ضمن نوشته های روی باتری های تقلبی خیلی پررنگ و یا خیلی کمرنگ است و گاهی نیز ناخوانا هستند.

  • لبه های باتری اصلی موبایل کاملا صاف است و هیچ گونه ناهماهنگی در آن دیده نمی شود و همچنین بدنه این باتری ها نیز کاملا یکنواخت و تخت است، این در حالی است که در بدنه باتری های تقلبی چنین نظمی به چشم نمی خورد.
  • اتصالات طلایی رنگ باتری هواوی P10 اصل به شکل موازی و با ظرافت تمام و اندکی فرورفتگی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. اما در باتری های تقلبی معمولا اتصالات دارای عمق بیشتر و بی نظمی هستند.
  • جنس بدنه باتری اصلی موبایل هواوی P10 از پلاستیک PC است که به شکلی منظم و یکنواخت در بدنه به کار رفته است.
بیشتر بخوانید:  زن و شوهر به چه مشکلاتی ممکن است بر بخورند که باعث خلل در زندگی مشترک است

استفاده از پلاستیک بازیافت شده و مواد بی کیفیت در ساخت باتری های تقلبی باعث ایجاد بدنه ای ناهماهنگ در بدنه باتری می شود.

  • از نظر قیمت باتری های اصلی قیمت و همچنین کیفیت بالاتری نسبت به باتری های تقلبی دارند.

همان طور که می دانید جدای از بررسی های ظاهری که بسیار سطحی هستند تشخیص باتری اصلی هر نوع موبایلی نیاز به تخصص و استفاده از ابزار و تجربه دارد که برای همگان در دسترس نیست بنابراین بهتر است برای خرید یک باتری اصل و مطمئن هواوی P10 به فروشگاه های معتبر لوازم جانبی گوشی هواوی مراجعه کنید و ضمن اطمینان از خرید باتری اصلی موبایل از خدمات پس از فروش آن نیز بهره بگیرید.

در پایان لازم است ذکر کنیم که باتری هواوی P10 به دلیل یک پارچه بودن بدنه آن به وسیله کاربر قابل تعویض نمی باشد و برای تعویض آن بایستی به متخصصین این زمینه مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

انتخاب بهترین نژاد سگ برای هر فردی به میزان متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله …