بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

%name بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

بهترین روش تمیز کردن برس مو

روش تمیز کردن انواع برس مو به صورت درست

تمیز کردن برس را باید در لیست کارهای مهم قرار دید. برس و شانه کثیف و انباشته از پوست های مرده سر از جمله وسایل ناخوشایند در اتاق هستند به خصوص زمانی که از دوش آمده اید و موهایتان کاملا تمیز میباشد.

برس زدن مو کاری میباشد که هر روز و گاهی روزی چند بار ازسرگیری می شود. هر بار که موهایمان را برس می کشیم برخی از موهای سر به همراه چربی و سلول های مرده پوست سر لا به لای دانه های برس مو جمع می شوند. برس و شانه کثیف و انباشته از پوست های مرده سر از جمله وسایل ناخوشایند در اتاق هستند به خصوص زمانی که از دوش آمده اید و موهایتان کاملا تمیز میباشد.

همیشه بعد از اتمام برس کشیدن موها را از برس بیرون می کشیم ولی آیا روش اصولی تمیز کردن برس مو و سوا کردن چربی و سلول های پوست سر که هر از گاهی به دانه های برس می چسبند را بلدید؟

برس مو در جنس های مختلف ساخته میشود، برس چوبی ، برس با دانه های فلزی و برس پلاستیکی که برای هر کدام باید از روش خاصی برای تمیز کردن استفاده کنیم.

علت تمیز کردن برس مو

برای حفظ بهداشت موها لازم میباشد که برس موی خود را به طور مرتب تمیز کنید. در هر بار برس زدن علاوه بر انباشته شدن موها، سلول های مرده و چربی های طبیعی مو و گرد و خاک بین دانه های برس انباشته میشوند به خصوص اگر تنبل باشید و دیر به دیر دوش بروید یا پوست سرتان چرب باشد. در صورت تمیز نکردن این چربی ها و گرد و خاک جمع شده روی برس  می تواند زمینه رشد باکتری ها و مخمر ها را فراهم کند به خصوص اگر برس در محلی قرار گرفته باشد که نم هوا زیاد باشد و در نهایت منجر به ایجاد عفونت در پوست سر خواهد شد. ساکنین مناطق خشک و بیابانی کمتر با این مشکل روبرو می شوند.

از سویی دیگر اگر برس شما آغشته به چربی ، پرز و گرد و خاک باشد سبب میشود آشکار نرم و ابریشمی موها از بین برود و موهای کدر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  احیای مو چیست و روشهای احیای مو کدامند؟

روش تمیز کردن برس مو

%name بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

بیرون کشیدن موها از برس

بهتر میباشد همیشه بعد از برس کشیدن موها را از داخل برس بیرون بکشید و ماهی یک بار برس را کاملا شستشو دهید. آسان ترین روش برای تمیز کردن برس و شانه این میباشد که در دوش بعد از این که موهایتان را شامپو زدید با برسی که قصد تمیز کردنش را دارید انتهای موهای کفی  را برس کشیده سپس به حالت عمودی رو به پایین بگیرید وآبکشی کنید که آب داخل برس نرود و به حالت برخلاف روی یک حوله تمیز قراردهید تا خشک شود. برس شما مثل روز اول تمیز می شود.

در ادامه مقاله روش های تمیز کردن انواع برس با جنس های مختلف می پرداریم.

تمیز کردن برس پلاستیکی :

برس ها وشانه هایی که کاملا از جنس پلاستیک ساخته شده اند.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن برس پلاستیکی

مسواک

4 فنجان آب گرم

1 قاشق غذاخوری شامپو

1 قاشق غذاحوری جوش شیرین

کاسه بزرگ

آب ، شامپو و جوش شیرین را در کاسه با هم مخلوط کنید و برس را به مدت 20 لحظه در کاسه قرار دهید تا خیس بخورد. سپس با مسواک لابه لای دندانه های برس بکشید تا کاملا تمیز  شود سپس آبکشی کرده و کناری بگذارید خشک شود.

تمیز کردن برس های پلاستیکی با دانه های فلزی

%name بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

بیرون کشیدن موها از برس گرد با قیچی

این روش مخصوص برس هایی میباشد که دسته و بدنه پلاستیکی دارند ولی دانه هایشان فلزی میباشد.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن برس های پلاستیکی با دانه های فلزی

– مسواک

– 2/1 فنحان آب گرم

– 1 قاشق چایخوری شامپو

– 1 قاشق چایخوری جوش شیرین

شامپو و جوش شیرین را در آب مخلوط کنید و مسواک را به این محلول آغشته کنید و به دندانه های برس بکشید تا تمیز شود. اگر سطح برس شما دارای سوراخ میباشد می توانید برس را به حالت وارونه (دندانه ها به سمت پایین) نگه دارید تا آب داخل محفظه داخلی برس نشود و از قارچ زدن داخل برس پیشگیری شود. هر از گاهی مسواک را در آب تمیز کنید و دوباره به کارتان ادامه دهید.

کارتان که پایان شد مسواک را با آب تمیز شسته و دوباره به برس بکشید تا محلول تمیز کننده از روی آن پاک شود.

بیشتر بخوانید:  استفاده مشترک از این لوازم آرایشی ممنوع

برای خشک شدن بهتر میباشد برس را به همان حالت وارونه با حوله خشک کنید و سپس روی حوله قرار دهید تا خشک شود. برای سریعتر خشک شدن آبی که ممکن میباشد به داخل برس نفوذ کرده باشد میتوانید برس را به مدت یک ساعت در خورشید قرار دهید.

تمیز کردن برس های چوبی با شاخه های طبیعی

%name بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

شستشوی برس مو

– مسواک

– 2/1 فنجان آب گرم

– 5 قطره عصاره درخت چای (melaleuca)

در این روش به دلیل وجود متریال طبیعی از پاک کننده ملایم تری استفاده می شود. عصاره درخت چای را به آب افزایش کنید و هم بزنید. مسواک را در محلول بزنید و برای تمیز کردن برس استفاده کنید.

زیاد از محلول استفاده نکنید چون نباید برس زیاد خیس شود. بعد از اتمام کار با یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی، برس را خشک کنید.

تمیز کردن برس و شانه مو با روشی سریع و آسوده

اگر مجال ندارید و میخواهید خیلی سریع برس خود را تمیز کنید باید سایل زیر را دم دست داشته باشید

– یک رقم خلال دندان، یا گیره موی سر و یا شانه دم موشی

– یک رقم مسواک

– یک رقم کاسه بزرگ

– یک شامپو و یا شوینده خفیف

– یک رقم حوله تمیز و خشک

– یک سشوار (داوطلبانه)

– یک رقم قیچی (داوطلبانه)

اول از همه باید موهای روی شانه یا برس را سوا کنید اگر باز هم مویی باقی ماند با استفاده از خلال دندان، گیره موی سر و شانه دم موشی این موها را سوا کنید. از قیچی هم می توانید برای این کار استفاده کنید.

برای آماده کردن مایع تمیز کننده یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید و سپس کمی شامپو یا شوینده ملایم در آن بریزید و به خوبی هم بزنید.

شانه یا برس را به مدت 20 لحظه در مایع قرار دهید تا دندانه های آن به خوبی تمیز شود. سپس با مسواک یا پارچه نم دار به آرامی دندانه ها را تمیز کنید.

اکنون برس یا شانه را زیر شیر آب نگه دارید تا مواد شوینده از لای دندانه ها پاک شود. سپس به مدت یک شب آن را روی سطحی قرار دهید تا کاملا خشک شود یا اگر شتاب دارید می توانید با استفاده از باد گرم سشوار به سرعت شانه یا برس خود را خشک کنید.

بیشتر بخوانید:  رنگ موی دارچینی

تمیز کردن برس مو یا شانه به صورت عمقی

%name بهترین روش برای تمیز کردن برس مو

تمیز کردن و خشک کردن برس و شانه مو

اگر مجال کافی دارید و برس و شانه خود را خیلی وقت میباشد که تمیز نکرده اید بهتر میباشد از شوینده ای زورمند تر استفاده کنید تا خیالتان از پاکسازی عمقی برستان آسوده شود. برای پاکسازی عمقی برس مو به مواد زیر نیاز دارید.

– کمی الکل، یا سرکه سیب، یا سرکه سفید

– یک رقم خلال دندان، یا گیره موی سر و یا شانه دم موشی

– یک رقم کاسه بزرگ

– یک رقم حوله تمیز و خشک

– یک سشوار (داوطلبانه)

– یک رقم قیچی (داوطلبانه)

مثل روش قبل موهای برس را کاملا تمیز کنید. برس مو یا شانه را در یک کاسه بزرگ حاوی الکل با سرکه سیب قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 لحظه خیس بخورد. برس های پلاستیکی به سرعت درون الکل و یا سرکه سیب غوطه ور می شود و بهتر میباشد جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا زیر مایع بماند.

پس از این که برس را با مسواک یا دستمال مرطوب کاملا تمیز کردید زیر شیر آب نگه دارید تا الکل یا سرکه کاملا از روی دندانه های آن پاک شود. با استفاده از یک حوله تمیز خیسی برس را بگیرید و در نهایت با سشوار کاملا خشکش کنید.

اگر قصد دارید یک برس پارویی یا نرم را تمیز کنید (برس هایی که بدنه پلاستیکی دارند و دندانه های فلزی ) از خیساندن آن در آب خودداری کنید. چون آب به داخل این برس های نفوذ می کند و امکان خشک کردنشان به سختی وجود دارد. بهتر میباشد تنها دندانه های برس را با احتیاز در محلول شوینده نگه دارید و سپس در حالت وارونه بینشان مسواک بکشید.

روش های طبیعی برای تمیز کردن برس مو

از سایر محصولات طبیعی می توانید برای پاکسازی برس مو استفاده کنید از جمله :

• مخلوط  جوش شیرین یا سرکه با آب گرم به نسبت 1 به 4

• قرار دادن شانه در آب نسبتا داغ

• مخلوط آب اکسیژنه و آب گرم به نسبت 1 به 4 . مزیت این روش در این میباشد که باکتری های روی برس و شانه را هم به طور کامل از بین میبرد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید و …