انواع روش های حالت دادن به مو | بهترین ترفند ها برای حالت دادن مو

حالت دادن مو گاهی اوقات ممکن هست برای افراد سخت باشد و شخص نتواند آن طور که می خواهد موهای خود را حالت دهد. محصولات زیادی برای حالت دهی به مو در بازار موجود هست که این محصولات را به صورت اورجینال و کم‌بها می توانید از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی نیروان تهیه نمائید. ما در ادامه ی این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های حالت دادن مو آشنا کنیم تا این کار دیگر برای شما سخت نباشد و با رعایت نکاتی که در ادامه ی مطلب برایتان ذکر می کنیم بتوانید به آسودگی موهای خود را حالت دهید. برخی از افراد ممکن هست روش های اشتباهی را برای حالت دادن به مو انتخاب کنند و به همین دلیل نمی توانند آن طور که می خواهند موهای خود را درست کنند و همچنین استفاده از روش های اشتباه سبب بد حالت شدن مو ها نیز می شود.

نحوه حالت دادن به مو

در ادامه بهترین روش ها و ترفند ها برای حالت دادن به مو را به شما آموزش خواهیم داد:

آب‌کشیدن موها (موهای خود را به درستی بشویید)

revp46tyu45vnp9ovyn45ovyjm 300x150 انواع روش های حالت دادن به مو | بهترین ترفند ها برای حالت دادن مو

خوب هست بدانید که آب‌کشیدن و پاک شدن موها تاثیر زیادی در خوش حالت شدن موها دارد بنابراین قبل از حالت دادن به موهای خود سعی کنید آن ها را پاک بشویید و بعد از آب‌کشیدن موهای خود را با حوله خشک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع بهترین شامپو های اصل برای انواع مو

روش درست شانه کردن و برس کشیدن

احتمالا برایتان جالب باشد اما خوب هست بدانید که به درستی برس کشیدن و شانه کردن مو ها تاثیر زیادی در خوش حالت شدن موها می شود بنابراین سعی کنید با روش درست و اصولی موهای خود را شانه بزنید تا به خود کمک کنید.

پوش دادن موها

پوش دادن یکی از بهترین روش ها برای حالت دادن به مو می باشد.افرادی که موهای بلند دارند می توانند برای پر حجم شدن موهای بلند خود از روش پوش دادن استفاده کنند پوش دادن یعنی برخلاف شانه کردن موها یعنی شما باید از نوک موهای خود به سمت ریشه ی مو شانه بکشید این کار شما سبب پر حجم تر شدن موها می شود.

بیشتر بخوانید:  مدل گریم کودک + آموزش گریم کردن کودک

3tv4nh9y8ujtoig4j5toj5m 300x150 انواع روش های حالت دادن به مو | بهترین ترفند ها برای حالت دادن مو

از انگشتان خود برای پوش دادن استفاده کنید

اگر شما مو های کوتاهی دارید می توانید از نوک انگشتان خود برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید و در این روش باید با نوک انگشتانتان موهای خود را به سمت بالا حالت دهید. شما برای این کار بهتر هست انگشت های خود را میان موهایتان ببرید و از ریشه تا نوک موها را به خوبی شانه کنید.

این روش به پر حجم تر نشان داده شدن موهای کوتاه کمک می کند شما باید این کار را چند بار ازسرگیری کنید تا موهایتان خوش حالت شود و همچنین می توانید از ژل نیز برای خوش حالت تر شدن موهای خود استفاده کنید.

برای موهای فر و مجعد دار از شانه های بلند استفاده کنید

بسیاری از افرادی که موهای فر و یا مجعد دار دارند از شانه کردن موهای خود بیزارند و به تندی آزردن می شوند ما به این افراد استفاده از شانه های دندانه بلند را پیشنهاد می کنیم. افرادی که دارای موهای مجعد دار هستند می توانند برای پر حجم تر شدن موهای خود آن ها را به صورت ایستاده در بیاورند و شانه ی خود را در خلاف سمت رشد موها قرار دهند و به سمت نوک موهای خود شانه بزنند.

بیشتر بخوانید: دلایل سفید شدن مو ها در جوانی

از برس گرد استفاده کنید

یکی از بهترین وسایل برای حالت دادن به موها استفاده از برس گرد می باشد. شما می توانید از برس گرد برای حالت دادن موهایتان به سمت عقب و یا بالا استفاده کنید. هنگام خشک کردن موهایتان با سشوار سعی کنید آن ها را با برس گرد به صورت مواج شانه بزنید این کار شما یباعث می شود که موهایتان خوش حالت و به سمت بالا قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:  نکات مهمی که برای آرایش چشم عسلی باید بدانید

استفاده از بهترین حالت دهنده های مو

بعد از اینکه موهای خود را تقریبا با شانه حالت دادید باید به پی‌جویی بهترین حالت دهنده های مو بروید. قبل از اینکه از حالت دهنده استفاده کنید بهتر هست موهای خود را به همان حالتی که می خواهید با سشوار حالت دهید و بعد از انجام این کار از حالت دهنده استفاده کنید.مقداری تافت، ژل و یا هر نوع مواد حالت دهنده ای را به اندازه مورد نیازتان روی موهای خود بزنید توجه داشته باشید که استفاده از برخی از مواد حالت دهنده نیازمند این هست که موهای ما کمی مرطوب باشد بنابراین قطعا نحوه استفاده مواد حالت دهنده را از روی آن بخوانید.

استفاده از ژل و یا مواد حالت دهنده مو می تواند به پر حجم شدن موهایتان کمک کند و برای تاثیر بخشی بهتر سعی کنید از مواد حالت دهنده ای استفاده کنید که در مساوی گرما مقاومت داشته باشد واز بهترین حالت دهنده های مو و با کیفیت عالی استفاده کنید.

پایان شدن کار با استفاده از اسپری تثبیت کننده

بعد از اینکه حالت دادن موهایتان پایان شد و به عاقبت ی دلخواه خود رسیدید با مقداری اسپری موهای خود را تثبیت کنید انجام این کار داوطلبانه می باشد و شما می توانید این کار را به دلخواه خود انجام دهید. باید توجه داشته باشید که در دوری زمانی مناسب این کار را انجام دهید

3vcm54hnyv903uj4iogc35j 300x217 انواع روش های حالت دادن به مو | بهترین ترفند ها برای حالت دادن مو

دلیل‌ها وز شدن مو چیست؟

1-دمای بالای آب هنگام دوش گرفتن

دمای بالای آب هنگام دوش گرفتن سبب از بین رفتن چربی طبیعی موهای شما می شود و خوب هست بدانید که چربی طبیعی موها سبب براق شدن موهای شما می شود و زمانی که شما با آب داغ جوش بگیرید این چربی طبیعی از بین می رود و سبب وز شدن موهای شما می شود.

بیشتر بخوانید:  موس مو چیست؟(+ روش استفاده از موس مو)

2-خشکی مو

یکی از دلیل‌ها وز شدن موها خشکی مو می باشد بنابراین افرادی که خشکی مو دارند بیشتر از سایر افراد گرفتار وز شدن مو ها می شوند.

3-افرادی که هر روز موهای خود را می شویند

افرادی که هر روز موهای خود را می شویند برابری طبیعی موهایشان از بین می رود و سبب خشک شدن و وز شدن موها می شود بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد موهای خود را هر روز نشویید.

4-افرادی که هرروز از وسایل حرارتی استفاده می کنند

استفاده هر روز از وسایل حرارتی سبب می شود که نم طبیعی موهای شما از بین برود و موهای شما شکننده و خشک شود و در عاقبت موهای شما وز می شود.

5-آسیب دیدن اقبال انتهایی موها

افرادی که موهایشان موخوره دارد و یا اقبال انتهایی موهایشان شکننده می باشد بیشتر از سایر افراد گرفتار موخوره می شوند بنابراین سعی کنید موخوره ها را کوتاه کنید تا موهایتان کمتر وز شود.

6-افرادی که موهایشان را با حوله ی زبر خشک می کنند

این افراد  بیشتر از سایر افراد گرفتار وز شدن مو می شوند زیرا نم به سرعت از موهایشان خارج می شود و سبب وز شدن می شود و علاوه بر آن سبب وز شدن و گره خوردن موها نیز می شود بنابراین سعی کنید از حوله های میکروفیبر استفاده کنید زیرا استفاده از این حوله ها از وز شدن موهای شما پیشگیری می کند

7-افرادی که موهایشان را بعد از دوش شانه می کنند:

برخی از افراد بعد از دوش گرفتن موهای خود را سریع شانه می کنند این کار آن ها سبب وز شدن موها می شود بنابراین سعی کنید بعد از دوش گرفتن به سرعت موهای خود را انه نکنید تا از وز شدن موهایتان پیشگیری شود

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …